domingo, 31 de octubre de 2010

Canvi conceptual de l'avaluació inicial

9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 5 5
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10 10
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10  3
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 4 3
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10 10
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 6 2
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 5 10
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 9 9
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 5 4
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10 5

2 comentarios:

  1. Enhorabona Joan per haver canviat a la frase TC1) la teva puntuació de 10 a 3. Jo ara també penso que els professionals de l’educació no hem de ser tant competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió de coneixement. Jo inicialment vaig valorar aquesta frase amb un 9, ara posaria un 1 o un 2

    ResponderEliminar
  2. En relació a la TE2 penso que la puntuació hauria de ser més alta.Hem de ser competents per poder guiar i motivar als nostres alummnes per aquest ciberespai.
    Hi ha un articule molt interessant sobre els avantatges de la TE:
    http://www.eumed.net/rev/cccss/02/vsp2.htm
    també et deixo la conclusió d´un catedràtic tecnologia educativa sobre el tema:
    http://tecnologiaeducativa.blogspot.com/2004/09/formar-al-profesorado-en-tecnologa-por.html

    "La formación del profesorado tiene que abarcar ámbitos formativos dirigidos no sólo a ofrecerles conocimiento técnico de los programas y recursos de comunicación de redes digitales, sino y sobre todo conocimiento pedagógico, cultural y experiencial de lo que representa incorporar estas tecnologías a la práctica de enseñanza tanto del aula como el centro escolar. Esto no es una pequeña innovación de un ámbito particular de enseñanza, sino una alteración sustantiva de todo el modelo pedagógico y de las formas culturales que un profesor debiera prodigar en su aula.
    Creo, en definitiva, que el reto no es solo cualificar al profesorado para que sea un usuario de la tecnología en la clase, sino para que sea un profesional que sabe enfrentarse a la complejidad de los problemas culturales del alumnado que están surgiendo en un contexto social en el que las nuevas tecnologías están omnipresentes y que tiene la capacidad para planificar y poner en práctica soluciones educativas tanto en su aula como en su centro"

    ResponderEliminar